איך להיות הפסיכולוגים של עצמנו?

ספר זה מיועד למי שתקוע, למי שמרגיש שהחיים הם סבל, למי שכואב לו או חולה,
למי שרוצה להבין יותר את עצמו, למי שרוצה להתגבר על התנהגויות
אוטומטיות שליליות ומעכבות, למי שרוצה לשנות דפוסי חשיבה מגבילים
ולמי שרוצה לקבל ולאהוב את עצמו יותר ולהפסיק להלקות את עצמו, בין
אם הוא נמצא כבר במסגרת טיפולית ובין אם לא.
שיטת האבחון "הטרילוגיה", הנמצאת בבסיסו של הספר, משלבת ושוזרת
מבט-על בתוך המציאות היומיומית ומשם מעניקה נקודת ראייה אחרת
ושונה המאפשרת לייצר שינויים, לצאת מתקיעויות במהירות ולעיתים אף
לצמוח מהן.
בצורה קלילה, מצחיקה ומעניינת הספר מפרט ומסביר על המנגנונים
הרגשיים המורכבים שיוצרים את מציאות חיינו ומכיל כלים פרקטיים למיפוי
תודעתי ורגשי שיעזרו לגלות מי אנחנו באמת. בנוסף, הוא עונה על שאלות
רבות כגון:
מדוע רובנו כל כך סובלים וכואבים?
מדוע אנו מסתירים פרטים על עצמנו?
מדוע החיים נותנים לנו מכות?
מדוע אנחנו לא אוהבים את עצמנו?
מדוע אנחנו מלקים את עצמנו?
מדוע קשה לנו כל כך להשתנות?
ואיך בכל זאת עושים זאת?
ת. הוצאה: 02/2018

ראיונות בטלויזיה על הספר

ראיון בתוכנית ערב חדש

ראיון בתוכנית בוקר אור

המלצות אנשי מקצוע על הספר "איך להיות הפסיכולוגים של עצמנו?"

"הספר מעניין, מרתק וכתוב בצורה מובנת. הוא מגיע בעיצומה של תקופה שבה גובר העניין, הן בציבור והן בעולם הרפואה, בקשר הלא מובן והלא פשוט בין הגוף לנפש, השפעותיו והשלכותיו על בריאותנו הגופנית והנפשית, ואף מוסיף לקדירה רובד נוסף המציע זווית ראייה אחרת לחלוטין.
הספר ידבר ויתרום הן לאנשים שמודעים לטרילוגיה גוף-נפש-רוח והן לאנשים שלא נתוודעו עד כה לרובד המטפיזי של החיים. הספר יכול להעשיר את האדם הממוצע ברמת הבנת תהליכים רגשיים-נפשיים וברמת התנעתם של תהליכי שינוי, ולאלו שכבר נמצאים במסגרות טיפוליות כאלו ואחרות לספר יש פוטנציאל לחדד ולטייב את העבודה אל מול המטפל."
~ ד"ר אהרון אלכסנדרוביץ, מומחה ברפואה פנימית, פסיכותרפיסט ומרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב

"תענוג צרוף…

ספר שהוא מסע חשוב ומאלף, לקראת מודעות עצמית רבה יותר, חוסן, יצירת בהירות ועצמאות ופתיחה אל עבר מרחבים חדשים של אפשרויות שמותאמות ממש לתקופת החיים הנוכחית.

מעניק פרימה קלילה, מצחיקה ומעניינת להקשרים המורכבים ביותר בחיינו בצורה יוצאת דופן, השוזרת עולם דימויים עשיר, אנלוגיות והבנות עיקריות ומתוך כך, הנגשה של אופני פעולה המאפשרים לכל אדם ליצור שינוי משמעותי בחייו, להיות הפסיכולוג של עצמו, לגדול ולהתפתח בקיום אנושי שהינו שונה בתכלית."

~ שרון גל, פסיכותרפיסטית הוליסטית, מלווה תהליכי התפתחות והאצה בתאום לערכי העידן החדש

"בספר זה מציעה המחברת למעשה דרכי התבוננות עצמית, באופן עמוק, כן ונגיש. כפסיכותרפיסטית, מצאתי עניין בספר זה, היות שאף אנשים המגיעים לטיפול נפשי, נזקקים לעבודה פנימית עמוקה ומאומצת ולמראות פנימיות אשר בלעדיהן, עבודתו של המטפל המיומן ביותר לא תצלח. כלומר, העבודה על שינוי עמוק ומשמעותי מחייבת התבוננות פנימית, ולקיחת אחריות אישית לא פשוטה, גם אם יש לצידך מטפל. בכתיבה קולחת מציעה מירב "אבני דרך" המרחיבות את היריעה וסל הכלים. גם מטפלים ותיקים ומנוסים עשויים להרחיב את דעתם מהקריאה, על מנת להבין נפש מטופליהם ולהתבונן התבוננות רחבה ויצירתית."

~ סיגל צח, פסיכותרפיסטית Msw, טיפול דינמי במבוגרים

"ספרה של מירב הראל, "איך להיות הפסיכולוגים של עצמנו?", הינו ספר חשוב ומצוין שיעזור לכל מי שיקרא אותו לחיות חיים יותר משוחררים ומלאי שמחה ואהבה. בספר מירב משרטטת מפה של החיים ושל הקיום שלנו כאן בעולם הזה, וכך נפרשת בפני הקורא מפה רב ממדית אשר באמצעותה הוא יכול גם להבין את מקומו בעולם ובחיים, וגם לנווט את דרכו למקום שאליו הוא רוצה להגיע.

מירב פיתחה שיטה מוסדרת, לה היא קוראת טרילוגיה, שהיא מביאה לקורא בשפה ברורה ושוטפת, תוך שהיא משבצת הרבה הומור שהופך את הקריאה לחוויה נעימה וקלילה. הספר מכיל גם מידע רב שמרחיב ומעשיר את התודעה והמודעות של הקורא.

הסבל הוא חלק בלתי נפרד מהחיים. אך הסבל הוא גם מורה הדרך שבאמצעותו אנו יכולים לשחרר את עצמנו מאמונות וכבלים פנימיים ולחיות חיים פחותי סבל. מירב מראה לנו בספרה הנפלא הזה, צעד אחר צעד, יד ביד, כיצד להשתחרר מהסבל ולהתפתח דרכו למקומות גבוהים וטובים יותר.

מירב מסייעת לקורא לפתח גישה של קבלה וחמלה כלפי עצמו. ההבנה שאנחנו עושים את המרב שאנו יכולים בכל רגע נתון – "זה המקסימום שאני יכול נכון לנקודת הזמן הזו. אולי מחר אצליח יותר, אולי מחרתיים, אולי בשבוע הבא ואולי רק בעוד שנה. כרגע, זה המקסימום שלי" – היא אחת מאבני הדרך שמירב מניחה בפני הקורא. ויש עוד הרבה כאלה.

מירב משתפת את הקורא בסיפורה האישי וכיצד היא עצמה שחררה את עצמה מהתמכרויות ודפוסים מאוד מזיקים והרסניים. בשיתופה זה היא מראה שאכן אפשר לשנות הכול ושמכל מצב ניתן לצמוח ולהתחזק. הסיפור האישי המרגש שלה כמו גם דוגמאות רבות המשולבות בספר מקנים לקורא תחושה של אותנטיות ואמינות. זה אמיתי וזה עובד.

הספר של מירב מגיע בתזמון מדויק, בתקופה שבה העולם שלנו זועק לשינוי ואנשים מחפשים דרכים אלטרנטיביות לרפא את גופם ואת עצמם. רבים נמצאים בתהליך של התעוררות והבנה שהגוף והחומר הם רק נדבך אחד במי ובמה שאנחנו, ושאנחנו למעשה הרבה הרבה יותר מכך. ההבנה ש"החוץ הוא שיקוף של הפנים" היא קריטית ללקיחת אחריות על חיינו ולהבנה שאנחנו היחידים שיכולים לשנות את עצמנו ואת חיינו. אחרים יכולים לסייע, לתמוך, לכוון – אך אנחנו הם אלה שצריכים לעשות את השינוי ואת העבודה. הספר של מירב עושה בדיוק את זה.

לסיכום, אני ממליץ בחום על ספרה של מירב. הוא יתרום לכל מי שיקרא אותו, תהיה השקפת החיים שלו אשר תהיה. ואני רוצה גם להודות למירב על התרומה שלה דרך כתיבתה זו".

 

באהבה,

תומר סברון, פסיכולוג קליני-רוחני וד"ר בנוירוביולוגיה, מרצה וסופר. 

כתב את 3 הספרים: "לסובב את הגלגל – מסע מפציעה לצמיחה", "להתעורר! מדריך רוחני-מעשי" ו-"לפגוש את אלוהים ברמזור".